Τα πιο Συνηθισμένα Λάθη Στις Εκθέσεις που Κάνουν οι Επιχειρήσεις: Εντοπίστε τα και Αποφύγετέ τα

Η συμμετοχή σε εκθέσεις είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους, να ενισχύσουν το brand τους και να δημιουργήσουν νέες συνεργασίες. Ωστόσο, πολλές επιχειρήσεις πέφτουν σε παγίδες και κάνουν λάθη στις εκθέσεις, τόσο κατά τη δημιουργία των εκθεσιακών περιπτέρων τους όσο και της γενικής τους παρουσίας, γεγονός που μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα της προβολής τους και την απόδοση της επένδυσης τους (Return On Investment).

Λάθη στις εκθέσεις

Ας εξετάσουμε τα πιο συνηθισμένα λάθη στις εκθέσεις και πώς μπορείτε να τα αποφύγετε.

1. Ασαφής Στρατηγική και Στόχοι

Το Λάθος:

Το μεγαλύτερο και πιο συχνό λάθος πολλών επιχειρήσεων που συμμετέχουν σε εκθέσεις είναι ότι δεν καθορίζουν σαφείς στόχους και στρατηγική. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε ασυνεπείς προσπάθειες και απογοητευτικά αποτελέσματα, ενώ καθιστά και σχεδόν αδύνατη τη μέτρηση της απόδοσης της επένδυσης (ROI).

Πώς να το Αποφύγετε:

Καθορίστε συγκεκριμένους και μετρήσιμους στόχους πριν από την έκθεση. Σκεφτείτε τι θέλετε να επιτύχετε: αύξηση πωλήσεων, ενίσχυση του brand, δικτύωση ή κάτι άλλο. Αναπτύξτε μια στρατηγική που να ευθυγραμμίζεται με αυτούς τους στόχους και φροντίστε να εκπαιδεύσετε την ομάδα σας ανάλογα.

2. Λάθος Σχεδιασμός του Περιπτέρου

Το Λάθος:

Ένα περίπτερο με κακή σχεδίαση μπορεί να περάσει απαρατήρητο ή να δώσει λανθασμένη εντύπωση για την επιχείρησή σας. Συχνά λάθη περιλαμβάνουν υπερφορτωμένα γραφικά, ασυμβίβαστα χρώματα και κακή διάταξη του χώρου.

Πολλές επιχειρήσεις απλώς “συμπληρώνουν” το περίπτερό τους με ό,τι υλικό έχουν διαθέσιμο, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τη ροή της κυκλοφορίας, την οπτική ελκυστικότητα ή το μήνυμα που θέλουν να μεταδώσουν.

Πώς να το Αποφύγετε:

Επενδύστε σε επαγγελματική σχεδίαση του περιπτέρου σας. Επιλέξτε χρώματα που να αντιπροσωπεύουν το brand σας και να είναι ελκυστικά στο μάτι. Διασφαλίστε ότι τα γραφικά είναι καθαρά και ευανάγνωστα και ότι ο χώρος είναι οργανωμένος, τακτοποιημένος και εύκολα προσβάσιμος.

Δημιουργήστε ένα σχέδιο: Μόλις θέσετε τους στόχους σας, δημιουργήστε ένα σχέδιο για το περίπτερό σας. Αυτό θα σας βοηθήσει να οργανώσετε τον χώρο σας, να επιλέξετε τα κατάλληλα υλικά και να διασφαλίσετε ότι το περίπτερό σας ταιριάζει στην «εικόνα» της επωνυμίας σας.

Εστιάστε στη ροή της κυκλοφορίας: Βεβαιωθείτε ότι το περίπτερό σας είναι εύκολα προσβάσιμο και ότι υπάρχει αρκετός χώρος για τους επισκέπτες να κινηθούν. Μην υπερφορτώνετε το περίπτερό σας με πάρα πολλά εκθέματα ή έπιπλα.

Κάντε το οπτικά ελκυστικό: Το περίπτερό σας πρέπει να ξεχωρίζει από το πλήθος. Χρησιμοποιήστε έντονα χρώματα, γραφικά υψηλής ποιότητας και καλό φωτισμό για να τραβήξετε την προσοχή των επισκεπτών.

Διαδώστε το μήνυμά σας: Το περίπτερό σας πρέπει να λέει στους επισκέπτες ποια είστε η εταιρεία σας και τι προσφέρετε. Χρησιμοποιήστε σαφή και συνοπτική επικοινωνία για να μεταδώσετε το μήνυμά σας.

3. Ελλιπής Εκπαίδευση της Ομάδας

Τα λάθη στις εκθέσεις μπορούν να είναι πολλά, αλλά αυτό είναι ένα από τα πιο σημαντικά… και συνηθισμένα.

Το Λάθος:

Τα στελέχη σας είναι η προέκταση της επιχείρησής σας στην έκθεση. Εάν δεν είναι καλά ενημερωμένα ή δεν μπορούν να απαντήσουν σε ερωτήσεις, μπορεί να χάσετε ευκαιρίες.

Ένα καλά στελεχωμένο περίπτερο με φιλικούς και καταρτισμένους εκπροσώπους μπορεί να κάνει μεγάλη διαφορά. Το προσωπικό σας είναι η πρώτη γραμμή στη «μάχη» της προβολής και η ευκαιρία σας να δημιουργήσετε μια θετική πρώτη εντύπωση στους επισκέπτες.

Πώς να το Αποφύγετε:

Εκπαιδεύστε την ομάδα σας πριν από την έκθεση. Βεβαιωθείτε ότι γνωρίζουν καλά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας, τις βασικές πληροφορίες για την επιχείρησή σας και τις στρατηγικές προσέγγισης πελατών. Δώστε τους επίσης οδηγίες για το πώς να αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις, πώς να αλληλεπιδρούν με τους επισκέπτες, να απαντούν σε ερωτήσεις και να δημιουργούν leads.

Να είστε φιλικοί και προσιτοί: Το προσωπικό σας πρέπει να είναι φιλικό, προσιτό και πρόθυμο να βοηθήσει τους επισκέπτες. Να χαμογελάτε, να κάνετε οπτική επαφή και να δείχνετε ενδιαφέρον για τις ανάγκες τους. Πάνω από το 80% των επισκεπτών μίας έκθεσης, σχηματίζουν άποψη για την εταιρεία από τη συμπεριφορά των στελεχών της.

Να είστε ενεργητικοί: Αν το brand σας και ο τομέας που δραστηριοποιήστε το επιτρέπουν, μην περιμένετε απλώς τους επισκέπτες να έρθουν σε εσάς. Βγείτε έξω και αλληλεπιδράστε μαζί τους. Κάντε ερωτήσεις, μοιραστείτε φυλλάδια και προσκαλέστε τους να εξερευνήσουν το περίπτερό σας.

Λάθη στις εκθέσεις
Λάθη στις εκθέσεις (συνέχεια)

4. Ανεπαρκής Προώθηση Πριν την Έκθεση

Το Λάθος:

Μην νομίζετε ότι οι άνθρωποι θα έρθουν απλώς στο περίπτερό σας επειδή βρίσκεται εκεί. Είναι σημαντικό να προωθήσετε τη συμμετοχή σας στην έκθεση και να προσελκύσετε επισκέπτες στο περίπτερό σας.

Η μη προώθηση της παρουσίας σας στην έκθεση μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλή επισκεψιμότητα στο περίπτερό σας. Οι πιθανοί πελάτες πρέπει να γνωρίζουν ότι θα είστε εκεί και να έχουν δημιουργηθεί οι συνθήκες ώστε να επιθυμούν να σας βρουν στην έκθεση.

Πώς να το Αποφύγετε:

Δημιουργήστε υλικό προώθησης: Δημιουργήστε έντυπα, καταλόγους και άλλα υλικά προώθησης που θα διαφημίζουν τη συμμετοχή σας στην έκθεση και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας.

Χρησιμοποιήστε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης: Προωθήστε τη συμμετοχή σας στην έκθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιήστε hashtags, δημιουργήστε εκδηλώσεις και μοιραστείτε φωτογραφίες και βίντεο από το περίπτερό σας.

Εκδώστε δελτία τύπου: Εκδώστε δελτία τύπου για να ενημερώσετε τα μέσα ενημέρωσης και το κοινό σας για τη συμμετοχή σας στην έκθεση.

Στείλτε προσκλήσεις: Στείλτε προσκλήσεις σε υπάρχοντες πελάτες, πιθανούς πελάτες και συνεργάτες.

5. Μη Αποτελεσματική Επικοινωνία του Μηνύματος

Άλλο ένα από τα λάθη στις εκθέσεις, που βλέπουμε συχνά και καλό θα ήταν να δίνουμε ιδιαίτερη προσοχή είναι η επικοινωνία του μηνύματος.

Το Λάθος:

Εάν το μήνυμά σας δεν είναι σαφές ή δεν επικοινωνείται σωστά, οι επισκέπτες μπορεί να μην καταλάβουν τι ακριβώς προσφέρετε ή γιατί πρέπει να σας προτιμήσουν.

Πώς να το Αποφύγετε:

Δημιουργήστε ένα ισχυρό και σαφές μήνυμα που να αντιπροσωπεύει την επιχείρησή σας και τα προϊόντα/υπηρεσίες σας. Τοποθετήστε αυτό το μήνυμα σε στρατηγικά σημεία στο περίπτερο και φροντίστε η ομάδα σας να το επικοινωνεί με συνέπεια στους επισκέπτες.

Προβάλετε ξεκάθαρα τα ανταγωνιστικά σας πλεονεκτήματα και δημιουργήστε συνθήκες ποιοτικής επικοινωνίας και προώθησης.

6. Αδιαφορία για την Εμπειρία του Επισκέπτη

Το Λάθος:

Οι επισκέπτες θέλουν να έχουν μια ευχάριστη και ενδιαφέρουσα εμπειρία όταν επισκέπτονται το περίπτερό σας. Ένα αδιάφορο ή απεριποίητο περιβάλλον μπορεί να τους απομακρύνει.

Τα εκθεσιακά περίπτερα που είναι απλώς στατικά εκθέματα τείνουν να είναι βαρετά και να μην αφήνουν διαρκή εντύπωση στους επισκέπτες. Η ενσωμάτωση διαδραστικών στοιχείων στο περίπτερό σας μπορεί να το κάνει πιο ελκυστικό και να αυξήσει την αλληλεπίδραση με τους επισκέπτες.

Πώς να το Αποφύγετε:

Δημιουργήστε μια φιλόξενη και ενδιαφέρουσα ατμόσφαιρα στο περίπτερό σας. Χρησιμοποιήστε τεχνολογία για να προσφέρετε διαδραστικές εμπειρίες, όπως οθόνες αφής ή εικονική πραγματικότητα. Προσφέρετε δωρεάν δείγματα, διαγωνισμούς ή άλλα κίνητρα για να κρατήσετε τους επισκέπτες ενθουσιασμένους και αφοσιωμένους.

Λάθη στις εκθέσεις
Λάθη στις εκθέσεις (συνέχεια)

7. Παραμέληση του Follow-up

Από όλα τα λάθη στις εκθέσεις, αυτό είναι από τα μεγαλύτερα ακόμα και αν δεν γίνεται άμεσα αντιληπτό.

Το Λάθος:

Η εργασία σας δεν τελειώνει με το πέρας της έκθεσης. Εάν δεν ακολουθήσετε τους πιθανούς πελάτες και συνεργάτες μετά την έκθεση, μπορεί να χάσετε σημαντικές ευκαιρίες.

Πώς να το Αποφύγετε:

Σχεδιάστε μια στρατηγική παρακολούθησης πριν από την έκθεση.

Συλλέξτε πληροφορίες: Ζητήστε από τους επισκέπτες τα στοιχεία επικοινωνίας τους, ώστε να μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί τους αργότερα.

Αποστολή email follow-up: Αποστείλτε ένα email follow-up στους επισκέπτες μετά την έκθεση, ευχαριστώντας τους για το ενδιαφέρον τους και παρέχοντάς τους πρόσθετες πληροφορίες ή προσφορές.

Παρακολούθηση leads: Δημιουργήστε ένα σύστημα για την παρακολούθηση των leads που δημιουργήσατε στην έκθεση. Αυτό θα σας βοηθήσει να μετρήσετε την απόδοση της επένδυσης (ROI) σας και να εντοπίσετε ευκαιρίες για βελτίωση στο μέλλον.

8. Αδυναμία Προσδιορισμού των Αναγκών των Επισκεπτών

Το λάθος:

Είναι εύκολο να εστιάσετε τόσο πολύ στην προώθηση των δικών σας προϊόντων ή υπηρεσιών που ξεχνάτε να σκεφτείτε τους επισκέπτες. Ένα πετυχημένο περίπτερο πρέπει να επικεντρώνεται στις ανάγκες των επισκεπτών και στο πώς μπορείτε να τους βοηθήσετε να τις καλύψουν.

Πώς να το Αποφύγετε:

Κατανοήστε το κοινό-στόχο σας: Ποιος είναι ο ιδανικός σας πελάτης; Ποια προβλήματα αντιμετωπίζουν; Πώς μπορείτε να τους βοηθήσετε;

Εστιάστε στην αξία: Το περίπτερό σας πρέπει να δείχνει στους επισκέπτες πώς τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες σας μπορούν να τους ωφελήσουν. Μην απλώς απαριθμήσετε χαρακτηριστικά – επικεντρωθείτε στα οφέλη.

Χρήσιμες προσφορές: Παρέχετε στους επισκέπτες κάτι πολύτιμο, όπως δωρεάν επιδείξεις, διαβουλεύσεις ή χρήσιμες πληροφορίες. Αυτό θα τους δώσει ένα κίνητρο να σταματήσουν στο περίπτερό σας και να μάθουν περισσότερα για την επιχείρησή σας.

9. Ακατάλληλη Τοποθεσία-Θέση στην έκθεση

Η επιλογή της κατάλληλης τοποθεσίας για το περίπτερό σας είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία σας. Θέλετε να βεβαιωθείτε ότι το περίπτερό σας βρίσκεται σε μια περιοχή με υψηλή κυκλοφορία και ότι είναι εύκολα προσβάσιμο στους επισκέπτες.

Το λάθος:

Επιλογή θέσης χωρίς προηγούμενη έρευνα και μελέτη.

Πώς να το Αποφύγετε:

Ερευνήστε την έκθεση: Πριν κάνετε κράτηση για το χώρο σας, αφιερώστε λίγο χρόνο για να ερευνήσετε την έκθεση. Μάθετε πού θα βρίσκονται οι κύριες αίθουσες, τα σημεία εισόδου και οι χώροι εστίασης.

Επιλέξτε μια καλή τοποθεσία: Ιδανικά, θέλετε το περίπτερό σας να βρίσκεται σε μια κεντρική τοποθεσία με υψηλή κυκλοφορία. Αποφύγετε τις γωνίες και τα απομονωμένα σημεία.

Εξετάστε το κοινό-στόχο σας: Πού είναι πιο πιθανό να πάνε οι πιθανοί πελάτες σας; Επιλέξτε μια τοποθεσία που να είναι κοντά στο κοινό-στόχο σας.

Λάθη στις εκθέσεις – Συμπεράσματα

Τα λάθη στις εκθέσεις μπορεί να κοστίσουν ακριβά και να ταλαιπωρήσουν τα στελέχη μιας επιχείρηση δίχως να υπάρξουν ουσιαστικά οφέλη.

Από όσα προαναφέραμε γίνεται εύκολα κατανοητό ότι η παρουσία σε μια έκθεση είναι η «μισή δουλειά». Η άλλη μισή είναι η κατάλληλη προετοιμασία πριν την έκθεση και η σωστή επικοινωνία μετά. Με τη σωστή στρατηγική, σχεδίαση και εκτέλεση, μπορείτε να μεγιστοποιήσετε τα οφέλη από τη συμμετοχή σας και να δημιουργήσετε αξέχαστες εντυπώσεις στους επισκέπτες.

Εφαρμόζοντας τις παραπάνω συμβουλές, θα μπορέσετε να διασφαλίσετε ότι το εκθεσιακό σας περίπτερο θα ξεχωρίσει και θα αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα για την επιχείρησή σας.

Αν ενδιαφέρεστε κι εσείς να έχετε μία αποδοτική παρουσία στις εκθέσεις, επικοινωνήστε μαζί μας στο 210 94 30 219 στο [email protected] ή στο [email protected] και μιλήστε με τα έμπειρα και εξειδικευμένα στελέχη μας.